100 päivän palautusoikeus
Näin ida auttaa naisia löytämään oikean liivikoon ilman tapaamista kasvotusten
Miss Mary of Swedenin asiakaspalvelu neuvoo päivittäin naisia eri maailman kolkissa näiden liivipulmissa. Kysyimme asiakaspalvelupäällikkö Idalta hänen parhaita vinkkejään siihen, miten oikea liivikoko saadaan selvitettyä ilman tapaamista sekä miten asiakkaille tarjotaan paras mahdollinen asiointikokemus.
Ida on vastannut Miss Mary of Swedenin asiakaspalvelusta vuodesta 2018, ja hän kollegoineen työskentelee pääkonttorillamme Boråsissa. Änkesimme asiakaspalveluosastolle esittämään hänelle muutaman kysymyksen. Seinät on maalattu liitutauluvärillä ja siellä on erilaisten piirustusten joukossa lainaus, jossa tiivistyy asiakaspalvelumme toiminta: ”Ihmiset välittävät osaamisestasi vasta huomattuaan, että sinä välität”.
Kun teille soittaa uusi asiakas tai nainen, joka muuten on epävarma liivikoostaan, miten opastatte häntä löytämään hyvät ja istuvat liivit?
Ensin kysymme häneltä, miltä hänen tämänhetkinen liivivalikoimansa näyttää. Millainen on istuvuus, suosiiko hän kaaritukia vai kaarituettomia liivejä, onko hänellä ongelmia hankaamisen tai hartiasäryn kanssa, miten löysällä tai tiukassa ympärysnauha istuu vartaloa vasten, milloin hän on viimeksi ostanut liivit, minkä merkkisiä liivejä hän on käyttänyt, onko hän ennen käyttänyt Miss Maryn liivejä, ja niin edelleen. Halpojen ketjumyymälöiden ja erikoistuneiden liivivalmistajien liiveissä on suuria eroja. Kysymme näitä asioita, jotta saisimme selville, istuuko nyt käytössä oleva koko hyvin vai ei. Sitten kysymme häneltä elintavoista ja tarpeista, millainen rintavarustus on ja tarvitseeko hän ylimääräistä tukea tai kohotusta. Tämän jälkeen voimme alkaa ottaa selvää siitä, mikä hänen kokonsa on ja lopuksi, mikä malli hänelle sopisi. Näitä asioita on tarkasteltava kokonaisuutena, kun pohditaan parasta yksilöllistä ratkaisua asiakkaalle.
Kun ostaa liivit kaupasta, voi kokoja sovittaa saman tien. Verkko-ostajalla tätä mahdollisuutta ei ole, joten hänen on luotettava kokotaulukoihin. Miten asiakaspalvelu auttaa tässä?
Kun olemme käyneet läpi asiakkaan rintaliivitarpeet ja sen, mitä kaapista jo löytyy, pyydämme häntä mittaamaan ympärysmitan rinnan alta. Ympärysmitasta lähdetään liikkeelle. Oikea ympärysmitta on välttämätön, jotta kuppi istuu kunnolla. Jos mittanauhaa pitää mitattaessa liian löysällä, tulee valittua liian pieni kuppikoko. Siksi pyydämme asiakasta aina mittaamaan mittanauhaa kireällä pitäen. Sitten pyydämme ottamaan mitan rinnan päältä, ja sen jälkeen katsomme kokotaulukkoa. Kysymme myös asiakkaan yleensä käyttämää kuppikokoa. Jos mittataulukko näyttäisi kuppikoon olevan B, vaikka asiakas käyttää kuppikokoa D, tiedämme, että mittanauha on ollut liian löysällä. Silloin vähennämme muutaman sentin ympärysmitasta päästäksemme oikeisiin lukemiin.
Liivien kuuluu istua uusina tiukasti, mutta ne kyllä venyvät. Siksi liivejä tulee aina alkuun käyttää uloimmassa hakasessa ja siirtyä tarpeen mukaan sisempään. Liivit ovat kuin kengät: ne on ajettava sisään. Niitä voi verrata myös farkkuihin, jotka ostettaessa tai suoraan pesusta otettuina ovat tiukemmat kuin päivän käytön jälkeen, kun ne ovat mukautuneet vartalon muotoihin. Aivan samoin asia on liivienkin kanssa.
Mihin virheeseen mittauksessa sorrutaan useimmin?
Asiakkaat eivät pidä mittanauhaa riittävän kireällä rinnan alla. Kuten sanottu, tuloksena on väärä kuppikoko. Liian pienissä kupeissa muodostuu niin kutsuttu kakkosrinta, jota näkee usein, etenkin vanhemmilla isopovisilla naisilla. Kun he aloittivat liivien käytön, tarjolla ei ollut D-kuppia suurempaa kuppia, ja heidän oli pakko käyttää sitä, vaikkei rinta mahtunutkaan siihen. Väärän koon käyttö on jäänne noilta ajoilta. Nykyään valmistetaan merkittävästi suurempia kuppikokoja, meilläkin kokoja on joissakin malleissa I- ja J-kirjaimeen asti. Jos kokotaulukon ilmoittama koko eroaa merkittävästi tutuksi tulleesta kuppikoosta, suosittelemme, että asiakas on yhteydessä meihin, jotta voimme auttaa.
Voi olla monia syitä siihen, että koossa on eroja, eikä virheellinen mittaus ole ainoa. Kokoeroja on merkistä toiseen sekä myös eri maiden kokokäytäntöjen välillä. Voi myös olla, että käytössä on niin vanhat liivit, että ne ovat venyneet, joten ne eivät aidosti vastaa sitä kokoa, joka vaatteen lapussa lukee.
Liivit ovat elastiset ja elävää materiaalia, joten ne venyvät ajan mittaan. Suuri merkitys on silläkin, minkä liivimallin valitsee. Jos olet kahden kuppikoon välissä ja haluat mallin, jossa on joustopitsiä kupeissa, kuten LOVELY LACE -liiveissä, suosittelemme pienemmän koon valintaa. Joissakin malleissa, kuten JOY tai CONFIDENT, on kevyesti topattu kuppi, joka säilyttää muotonsa. Niissä on tärkeää, ettei valitse liian pientä kuppia, koska kuppi ei jousta. Asiakaspalvelumme saa perehdytystä valikoimaamme, jotta he osaavat suositella oikeaa mallia asiakkaan tarpeisiin. Useat asiakasneuvojamme myös osallistuvat uusien mallien testaukseen, joten meillä on henkilökohtainen suhde vaatteisiin ja valikoimiin.
Jos suosittelemme asiakkaalle tiettyä kokoa, mutta hänen tilaamansa tuotteet eivät istukaan, miten asia ratkaistaan?
Jos asiakas on yhtään epävarma sopivasta kuppikoosta, kannustamme aina olemaan yhteydessä meihin. Silloin kun ei ole aivan päivänselvää, mikä koko olisi paras, pyydämme asiakasta tilaamaan kaksi kokoa ja ottamaan meihin yhteyttä, kun tuotteet ovat tulleet. Olemme niin avuliaita kuin vain voimme olla, jotta asiakkaat olisivat tyytyväisiä. Haluamme asiakkaan saavan parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen joka kerta asioidessaan kanssamme tai ostaessaan tuotteita Miss Mary of Swedeniltä. Tiedämme, että kun asiakas on löytänyt itselleen todella istuvat Miss Maryn liivit, hän ymmärtää tuotteitamme ja istuvuuttamme ja osaa seuraavalla kerralla tehdä valintansa itsenäisesti.
Mitä teet, jotta asiakas olisi mahdollisimman tyytyväinen sekä ostamaansa tuotteeseen että asiointikokemukseen?
Noin 80 prosenttia naisista käyttää väärää liivikokoa. Tavoitteemme Miss Mary of Swedenillä on, että 100 prosenttia naisista käyttäisi oikeaa kokoa. Satsaamme siksi erittäin paljon henkilökohtaiseen neuvontaan. Pyydämme asiakasta aina olemaan yhteydessä, jos on vähänkin epäselvää. Laadukas asiakaspalvelu on meille A ja O, se on Miss Maryn ehdoton valtti. World Class Lingerie (Maailmanluokan alusasuja) ei ole meille vain sanahelinää, vaan ”maailmanluokan” tarkoittaa, että laatumme on huippua kaikessa designista tuotantoon, tuotteeseen ja asiakkuudenhallintaan.
Vain muutamassa vuodessa olemme viisinkertaistaneet asiakaspalvelun työntekijämäärän, ja olemme pidentäneet puhelinpalvelun aukioloaikoja, niin että meidät tavoittaa nyt iltaisinkin (Euroopassa), jos on tarvetta. Tavoitteenamme on tarjota asiakaspalvelua asiakkaan omalla kielellä. Meillä osataan nyt ruotsia, englantia, saksaa, ranskaa, hollantia, tanskaa ja norjaa.
On tärkeää, että olemme tavoitettavissa siellä, missä asiakas on ja voimme kommunikoida hänelle sopivalla tavalla. Osa asiakkaista suosii puhelinta, osa taas yksityisviestejä Facebookissa tai Instagramissa. Toiset haluavat mieluiten viestiä sähköpostitse. Meillä on myös vanhempia asiakkaita, jotka edelleen kirjoittavat kirjeitä. Pian avaamme myös chat-palvelun kotisivulla, jotta voimme auttaa asiakkaita suoraan sivustolla. Tarjoamme myös erilaisia maksuratkaisuja ja meillä on aina 100 päivän avokauppa, joten vaatteita voi sovittaa rauhassa kotona.
Mitkä ovat suosikkimallisi, joita suosittelet naiselle, joka haluaa kunnollisen tuen?
AMSTERDAM antaa todella hyvän tuen. Jos on tottunut käyttämään kaarituellisia liivejä ja saamaan erinomaisen tuen, mutta haluaa vaihtaa kaarituettomaan malliin, suosittelen lämpimästi kaarituettomia QUEEN-liivejä. Niillä saa hyvän tuen ja nosteen ja ne ovat todella ihanat.
Onko valikoimassa omia suosikkejasi, joita itse käytät?
Ilman muuta. Kaksi omaa suosikkiani ovat ihana t-paitaliivi STAY FRESH ja samppanjanvärinen DREAMSCAPE, joka on valtavan kaunis.
Mitkä ovat parhaat hoitovinkkisi?
Noudata vaatteen pesuohjetta. Älä pese koneessa, jos lappu ohjeistaa käsinpesuun. Venytä kaaritukinauha pesun jälkeen, kun liivit ovat kosteat. Tavallisin syy kaarituen ulostuloon on kaaritukinauhan kutistuminen pesussa. Yksissäkin liiveissä käytetään useita materiaaleja, jotka voivat reagoida pesussa eri tavoin, etenkin jos pesee suositusta lämpimämmässä vedessä. Pesupussin käyttö ei ratkaise sitä ongelmaa, että eri kangasmateriaalit kutistuvat eri suuruisesti. Venytä kaaritukinauha ja noudata aina valmistajan pesuohjetta, niin liiveistä on sinulle iloa pitkäksi aikaa.
Toinen vinkki on, että mitä useamman parin liivejä omistat, sitä kauemmin yhdet liivit kestävät. Suosittelemme, että jokaisella olisi 4–6 paria liivejä vaatekaapissa ja alushousuja tuplasti tämä määrä. Tässäkin alusvaatteet muistuttavat jalkineita sen puolesta, että käyttämällä samaa paria joka päivä ne kuluvat nopeammin. Rakkaudella ja huolenpidolla voi liivien käyttöikää todella pidentää.
Mikä on työssäsi hauskinta?
Se, kun näkee asiakkaiden palaavan uskollisesti. Meillä on asiakkaita, jotka ovat asioineet meillä jo yli 40 vuotta, ja on uskomattoman hienoa voida jutella näiden naisten kanssa, jotka ovat olleet Miss Maryn asiakkaita jo kauemmin kuin itse olen elänyt. Se on ihan mahtavaa. Palaavat asiakkaat ja asiakkaat, jotka kirjoittavat, että olemme tehneet hyvää työtä, ovat osoitus onnistumisesta työssämme. Olemme kiitollisia, että niin moni asiakas todella käyttää aikaa ajatustensa ja arvion kirjoittamiseen. Haluan heidän tietävän, että me asiakaspalvelussa todella luemme jokaisen sanan ja kaikki arvostelut, joita sosiaalisen median sivuillamme ja kotisivuillamme kirjoitetaan.
Onko vielä jotain, mitä haluat sanoa vanhoille ja uusille Miss Maryn asiakkaille?
Jokainen ommel on rakkaudella ommeltu, ja valitsemalla meidät ostopaikaksi näytät, että haluat pitää huolta itsestäsi. Liivimme ovat kalliimpia kuin ketjumyymälän halpaliivit, mutta investointi itseesi kannattaa. Tunnet itse huolenpidon nahoissasi.
You may also like